Umeå bjöd på finväder under SLUSS höstmöte!

SLUSS styrelse har haft höstmöte i Umeå!

sluss-slu-umea

Umeå bjöd på finväder när SLUSS styrelse ankom i fredags. I SLUSS styrelse sitter det en ledamot från varje kår (totalt sju kårer vid SLU) samt en ledamot från SLUSS Doktorandnämnd. Förutom dessa deltar även ett icke röstberättigat presidium som består av ordförande, vice ordförande, 1e rådgivare samt en 2e rådgivare. Totalt blir vi alltså 12 pers!

sluss-hostmote

Under helgen hade vi ett av SLUSS fyra styrelsemöten och denna gång var det dags för höstmötet. Under detta hann vi prata stora frågor såsom ekonomi och studentrekrytering. För att sammanfatta vad vi kom fram till så var det att SLU bör se över sina sätt att nå ut till potentiella studenter, att man bör marknadsföra ur de blivande studenternas perspektiv och satsa på sådant man tror kan appellera dem. En bilaga i DN är kanske inte superhett… Alla de förslag som vi diskuterade på mötet kommer jag att framföra till en arbetsgrupp vid SLU som skall jobba just med studentrekrytering. Förhoppningsvis kommer detta att bidra till att fler hittar hit!

sluss-skogis-umea

Som avslutning på helgen passade vi på att gå på en sittning som arrangerades av Skogshögskolans studentkår för att lära känna jägmästarstudenterna bättre.

Allt som allt var helgen mycket lyckad!

// Isabella Hallberg Sramek