Lär känna SLUSS vice ordförande och kassör för 2018

Under sista helgen i november valde SLUSS styrelse en  ny Vice Ordförande och en ny  Kassör för 2018!

SLUSS nya vice ordförande heter Gabriella Snöberg och hon läser sista året på hippologprogrammet med inriktning islandshästar på den vackra riksanläggningen Wången. Hästar har alltid varit ett brinnande intresse och utöver studierna arbetar hon idag extra på en ridskola där hon ansvarar för tre barngrupper. Under sin studietid på hippologprogrammet har Gabriella varit engagerad i Hippologernas akademiska studentkår (HAS) och under 2017 har hon representerat HAS i SLUSS styrelse.

Egenskaper som beskriver Gabriella är  målmedveten, ansvarstagande, positiv och omtänksam och jag är säker på att hon kommer göra mycket gott för SLUSS, kårerna och SLU:s studenter under sitt år som SLUSS Vice Ordförande!

Gabriella Snöberg, SLUSS Vice Ordförande 2018

Styrelsen valde även in en Kassör för 2018, Sebastian Remvig som läser till ekonomagronom på Ultuna. Under studietiden har han varit engagerad i Ultuna Studentkår och kommer senast från ett heltidsarvoderat uppdrag som kårordförande. Redan under gymnasietiden fanns hans intresse för ekonomi där han läste ett tekniskt program med inriktning företagsledning. Mellan gymnasiet och SLU arbetade han som dräng i Kanada och som inköpare på ett företag inom pappersindustrin.

Med Sebastians erfarenheter och engagemang har jag stort förtroende att han kommer sköta arbetet som SLUSS kassör med bravur!

Sebastian Remvig, SLUSS Kassör 2018

Nu ser vi ännu mer fram emot 2018, ett nytt spännande SLUSS-år!

//Sofia Lindkvist