God Jul!

SLU Campus i Skara

Det går bra nu……och jag hade hoppats att en efterträdare hade suttit här just nu och kunnat få njuta av detta, men nu är det jag som får glädjas åt den framgång som ni alla har bidragit till. Det känns förstås jättebra att få uppleva detta. De som gjort jobbet är ni alla duktiga lärare, forskare, tekniker, administratörer, samarbetspartners m.fl – alla är ni viktiga pusselbitar. Det är det som är Skaramodellen. Tack för ert stora engagemang!

Resultat kan mätas på olika sätt men vi kan konstatera att idag finns fler anställda än innan utbildningarna flyttade, idag har vi fler doktorander än någonsin, idag har vi alltfler samverkansavtal med andra organisationer och myndigheter. För att bara ge några smakprover. Stort TACK till er alla!

Nytt

Efter årsskiftet kommer RådNu organisatoriskt tillhöra Institutionen för Arbetsvetenskap, Ekonomi och Miljöpsykologi, (AEM) i Alnarp. Det är inget dramatiskt för orten Skara då verksamheten finns kvar på samma sätt som tidigare i Smedjan. Detta kommer dock skapa bättre förutsättningar för forskning och utveckling av verksamheten som ju idag tillhör ortskansliet (universitetsadministrationen).

Rekryteringsarbetet för en efterträdare till mig fortsätter och förhoppningen är att vi vet mer efter helgerna.

Grattis

Grattis till Jonas Dahl som idag tilldelats NOR, (Nit- och redlighet i rikets tjänst) efter mer än 30 år på SLU i Skara.

Grattis i förskott till en ungdomlig 90-åring, Göran Jönsson, med livslångt engagemang för vår verksamhet på SLU.

Men nu närmar vi oss julen med stormsteg och jag hoppas att ni alla får en riktigt avkopplande och skön julhelg

God Jul och Gott Nytt År!

Vi ses på det nya året med nya krafter och nya mål

Margareta

av Margareta Stigson

Platschef vid SLU i Skara, ansvarar för SLU:s sekretariat för uppdragsutbildning samt livsmedelskonsortiet meNY. Med fötterna i myllan och stort djurintresse fylls även fritiden med lätthet.