Välkommen Maria

Idag har Maria Stenberg börjat som ny platschef på SLU i Skara. Stafettpinnen går vidare men jag kommer finnas kvar till årsskiftet och stödja med det som Maria vill ha stöttning med, allt för bästa möjliga överlämning. Bloggen kan nu hanteras av oss båda under hösten så nästa blogg kommer Maria skriva!

På fredag startar vårt jubileum för veterinärhistoriska museet som firar 40 år sedan stiftelsen bildades. Vi passar på att lyfta fram utvecklingen inom djurskydd och djurvälfärd och den betydelse SLU i Skara spelat över tid för detta område. Lördagens tema är antrozoologi och dagen vänder sig till en bred målgrupp med många aktiviteter för barnfamiljer.

Ett visionsarbete är påbörjat för SLU Campus där fastighetsägarna ingår. Vi kommer involvera alla intresserade på campus för bästa möjliga input inför framtiden, men det kommer i nästa steg av processen. Jag återkommer om detta i senare blogg.

Samarbetsprojekten med VGR löper på bra och särskild uppmärksamhet har just nu det sk ”paraplyprojektet” fått. Det är ett projekt som startade redan i förra programperioden men förlängts med lite ändrad inriktning. Här har vi ett samarbete med Högskolan i Skövdes spelutvecklare och från vårt håll vilar ett stort ansvar på SLU Holding, Klimatspelet som utvecklas i projektet har skapat medial uppmärksamhet, bra jobbat Mats Wiktorsson, Anna Hessle,  Christina Lundström m.fl.!

Nu har vi kommit in i den första höstmånaden och alla sommarsemestrar är avslutade, SLU i Skara har åter full bemanning, nu kör vi!

Margareta

av Margareta Stigson

Platschef vid SLU i Skara, ansvarar för SLU:s sekretariat för uppdragsutbildning samt livsmedelskonsortiet meNY. Med fötterna i myllan och stort djurintresse fylls även fritiden med lätthet.