Trevlig sommar!

Imorgon är de midsommarafton och efter gemensamt fika med glass och jordgubbar känns det som att vi klivit över tröskeln till sommar på riktigt.

Som jag skrev i föregående blogg så kommer Maria Stenberg att börja som platschef till hösten (2 september), jag kommer finnas kvar till nyår och ska göra vad jag kan för att skapa goda förutsättningar för Maria. Många möten blir det under hösten för att träffa strategiska personer och organisationer som är viktiga för oss på SLU i Skara.

Under mina år som platschef har jag också haft diverse andra uppdrag där många handlat om kompetensutveckling för yrkesverksamma i olika former, däribland ansvar för sekretariatet för uppdragsutbildning.  Sekretariatet kommer inte stanna kvar i Skara och i dagsläget är det inte helt klart hur det kommer att organiseras. Men så längre jag finns kvar kommer jag arbeta som tidigare med kompetensutveckling och det som just nu är högaktuellt är ett nytt snabbspår för nyanlända veterinärer som omskolas till djursjukskötrare. Precis som tidigare snabbspår kommer delar av denna utbildning ligga i Skara.

Fredagen 6:e och lördagen 7:e september kommer vi fira att det är 40 år sedan Veterinärhistoriska museet stiftades. Det blir seminarium med tema djurskydd och djurvälfärd under fredagen och antrozoologi under lördagen, dessutom en rad trevliga aktiviteter för barnfamiljer också under lördagen.

Vår verksamhetsberättelse för 2018 finns nu i skrift, prata med Vanja om ni vill kunna trycka upp egna ex.

Tack för det goda samarbetet och ha en riktigt trevlig midsommar!

Margareta

av Margareta Stigson

Platschef vid SLU i Skara, ansvarar för SLU:s sekretariat för uppdragsutbildning samt livsmedelskonsortiet meNY. Med fötterna i myllan och stort djurintresse fylls även fritiden med lätthet.