SLUSS har valt Vice Ordförande, Kassör och Studentrevisor för 2017!

SLUSS styrelse har nu valt in ny Vice Ordförande, en ny Kassör och en ny Studentrevisor för 2017!

I helgen valdes en ny Vice Ordförande in. Hon heter Sofia Lindkvist och läser till husdjursagronom. Under studietiden har hon engagerat sig i studiebevaknings- och insparksfrågor genom Ultuna Studentkår (ULS). Förutom detta är hon dessutom projektledare och föreläsare för SLUs Studentpool som är en studentdriven organisation där SLU-studenter håller föreläsningar om lantbruk på gymnasieskolor.

Egenskaper som beskriver Sofia är driven, ansvarstagande och tillmötesgående och jag är säker på att hon kommer att göra mycket gott för SLUSS, kårerna och SLUs studenter både under sitt år som SLUSS Vice Ordförande, men också under sitt år som SLUSS Andre Rådgivare.

Sofia Lindkvist, SLUSS Vice Ordförande 2017

Styrelsen valde också in en Kassör för 2017. Hon heter Filippa Isaksson och läser till ekonomagronom. Under studietiden har hon varit engagerad i näringslivsfrågor genom Ultuna Studentkår (ULS) där hon också haft huvudansvaret för att arrangera ULS Näringslivsdag. Under gymnasietiden drev hon ett UF-företag och innan hon började läsa till agronom hann hon bland annat med att vara säljare och tillförordnad stationschef på OKQ8 i Huskvarna.

Filippa kan beskrivas som positiv, ambitiös och ordningsam och jag har stor tilltro till att hon kommer att sköta arbetet som SLUSS kassör med bravur.

Filippa Isaksson, SLUSS Kassör 2017

Slutligen valde styrelsen också in en ny Studentrevisor för 2017. Hon heter Emma Johansson, läser till ekonomagronom och är SLUSS nuvarande Kassör (2016). Hennes arbete kommer att gå ut på att granska Kassören för 2017, Filippas, arbete samt tillsammans med SLUSS revisor skriva ett revisons-PM samt en revisionsberättelse.  Tidigare har Emma varit engagerad i Ultuna Studentkår (ULS) där hon sysslat med marknadsförings-, sponsor och teknikfrågor. Förutom sitt engagemang i studentkåren har hon också, under studietiden, arbetat i ekonomisupporten på Beijer Byggmaterial i Uppsala.

Emma beskrivs som noggrann, ambitiös samt ansvarstagande och jag känner mig väldigt trygg med henne som SLUSS studentrevisor.

// Isabella Hallberg Sramek