SLU firar 40 år som universitet

Mycket händer i anslutning till att vi nu firar 40 år som universitet. För oss i Skara kan vi blicka tillbaka i historien dryga 240 år. Men sammanslagning av de tre högskolorna Lantbrukshögskolan, Veterinärhögskolan och Skogshögskolan skedde ju 1977 och det är det vi firar i år. Mer information om SLU:s firande finns här

Smedjan står nu rustad för framtiden, kom och hälsa på och se vilka möjligheter som finns med både distansutbildning och videokonferenser.

Nästa vecka är det vår tur att fira, årets Smedjevecka är fullspäckad men intressanta programpunkter, missa inte detta! Här finns program

Det är många i Skara som på olika sätt bidragit till SLU:s jubileum. Ylva har gjort en mycket trevlig Jubileumspodd som lyfter fram det engagemang och kraft som kan finnas i vårt fantastiska universitet, lyssna på jubileumspodden. Det finns också en bok som just släppts där vi kan läsa och lära utifrån historien men också blicka framåt. Det är Mårten Carlsson, Anders Nilsson och Roland von Bothmer som ligger bakom denna mycket innehållsrika bok. Den ger förklaringen till varför SLU befinner sig där vi är och inspirerar därför  till både eftertanke och framtida utveckling. Hör av dig om du vill ha ett eget exemplar.

Hjälp nu gärna till att sprida informationen om Smedjeveckan!

Hoppas vi ses

Margareta

av Margareta Stigson

Platschef vid SLU i Skara, ansvarar för SLU:s sekretariat för uppdragsutbildning samt livsmedelskonsortiet meNY. Med fötterna i myllan och stort djurintresse fylls även fritiden med lätthet.