Global webinar: Sanitet och sysselsättning World Toilet Day 2019

Fråga inte vad anställning kan göra för sanitet – fråga vad sanitet kan göra för anställning”.

Sida och partners inbegriper SEI, SLU, WaterAid, SIWI, Univ of KwaZulu-Natal och SuSanA, som firar världens toalettdag 2019, bjuder in dig till ett inspirerande webinar om de utmärkta men ändå outnyttjade drivkrafterna för företag, företagande och jobbmöjligheter som sanitetens värdekedja representerar. Samtidigt kommer vi att uppmärksamma kritiska utmaningar som arbetstagare i sanitetsindustrin ofta står inför och de åtgärder som behövs för att hantera dem.

Kom och gå med i konversationen torsdag 21 november kl 14.00-15.30 CET för att lära dig mer om att förbättra sanitetsverksamheten, för sanitetsarbetarna och de globala samhällen de tjänar.

Gå med på webinariet här: http://seint.adobeconnect.com/seiwebinar/

Moderator – Alejandro Jiménez, Stockholms internationella vatteninstitut

Q and A – Sarah Hayman, WaterAid

Teknisk support – Arno Rosemarin, Stockholms miljöinstitut

• Introduktion av Sida (Swedish International Development Cooperation Agency)
  • Globala fynd och åtgärdsområden: “Hälsa, säkerhet och värdighet hos sanitetsarbetare”. Andrés Hueso – WaterAid
  • Martin Mawejje – Föroreningsforskningsgrupp, KwaZulu-Natals universitet, Durban, SA
  • REVAMP: uppskatta sanitetens potential för sanitet i stadens skala.
    Daniel Ddiba – SEI (Stockholms miljöinstitut)
  • Ett konkret exempel: en affärsmöjlighet för sanitet baserad på amerikanska vapenfluglarvskompostering. Cecilia Lalander – SLU (Sveriges lantbruksuniversitet)