Inbjudan från Upplands Vallförening!

Föreläsningskväll med tema häst- Får hästar diarré av hösilage?

Tid: Tisdag 5 mars kl. 19.00,  Plats: Stora salen, Jällaskolan (vid huvudentrén)

Program: Får hästar diarré av hösilage? Vad innebär god/dålig hygienisk kvalitet i vallfoder för hästar? Katrin Lindroth, doktorand vid SLU föreläser tillsammans med Cecilia Müller, universitetslektor vid SLU om nya rön från ett forskningsprojekt på ämnet mag-tarmhälsa hos häst och eventuella samband med typen av vallfoder och dess hygieniska kvalitet. Under kvällen kommer Katrin att berätta om pinfärska resultat från en svensk-norsk studie, och Cecilia föreläser om hygienisk kvalitet i vallfoder till häst och hur den kan relateras till mag-tarmhälsa hos hästar.

Anmälan: Kostnad 100 kr/person swishas till tel. 070-570 68 67 (Jacob Gustawsson) och uppge namn. Sista anmälan söndag 3 mars. Gott fika ingår i priset.

Välkomna!