Dags att ladda batterierna!

Omorganisation, utvärderingar, utredningar. Arbetsuppgifterna och utmaningarna har varit många denna vår för oss på universitetet.

Så här i ”halvtidsvila” kan jag konstatera att vi kommit flera steg på vägen mot Framtidens SLU, beslut har fattats om viktiga frågor som gäller organisation, styrning, utbildningsfrågor och harmonisering. Jag är övertygad om att detta fört oss ytterligare några steg på vägen mot ”Ett SLU” med en tydlig profil och uppgift, visavi nationella och globala framtidsutmaningar. Debatten och engagemanget har varit imponerande, liksom arbetsinsatserna. Nu är kursen tydligare utstakad, och jag ser fram emot fortsättningen i höst. Men först väntar midommarfirande och semestertid, med möjligheten till rekreation och återhämtning efter våra insatser i arbete och i studier.

Ett varmt tack för allas ert engegemang! Jag önskar var och en en semesterperiod som blir just så vilsam, eller så full av stimulans, impulser och umgänge som behövs för att ladda batterierna!

Lisa Sennerby Forsse

Rektor, SLU

av Rektor Lisa Sennerby Forsse

SLU:s rektor Lisa Sennerby Forsse.