RECLAIM – seriöst spel snart på marknaden (begränsad utgåva!)

SPANS-projektet (Sanitär planering för alternativa näringsämnesåtervinningssystem) har utvecklat ett seriöst spel som ett sätt för att informera beslutsfattande i sanitetsplanering med återvinning av näringsresurser. Spelet har testats med beslutsfattare och universitetsstudenter i Uganda och Sverige. Deltagarna har tyckt att spelet är roligt och användbart för att diskutera utmaningar i sanitetsplanering.

Spelet är ett brädspel som är utformat för att spela med en grupp på 4 deltagare. Se den här videon för mer information om spelet.

Vi planerar att skriva ut ett begränsat antal spel och vill veta hur många människor/organisationer som är intresserade av att köpa en kopia av spelet. Den exakta kostnaden beror på hur många som är intresserade, men troligen i intervallet 80-100 Euro per spel (exklusive fraktkostnader).

Om du är intresserad av att köpa spelet, kontakta jennifer.mcconville@slu.se senast den
30 November 2020 och skriv “Beställning av RECLAIM” som titel.

SPANS webbsida:  https://www.slu.se/institutioner/energi-teknik/projekt/kretslopp/spans/