Forskningsutställning vid University of Dar es salaam

Alice Isibika, doktorand i kretsloppsteknik, deltog i University of Dar es salaams utställning under forskningsveckan. Evenemanget visade upp forskning, innovationer, offentlig service och kunskapsutbytesaktiviteter av universitetets akademiska personal och studenter för allmänheten. I kategorin forskarstuderande studentprojekt kom Alice som tredje vinnare i den första fasen och den andra vinnaren i den andra fasen.

PC: Ramadhani Kinyogoli

Utställningarna var i tre faser; första fasen var från 19 till 21 april, andra fas var från 30 maj till 4 juni och den sista fasen var från 28 juni till 13 juli. Forskningsveckoutställningarna syftar till att presentera forskningsbaserade lösningar på en rad samhällsutmaningar i landet. Temat var ”Främja forskning och innovation för hållbart utnyttjande av nationella resurser”. De utställare som hade bästa projekt belönades i den första och andra fasen.

Kontakt: Alice Isibika