8th One Health Sweden Scientific Meeting

Idag och imorgon befinner jag mig i Sigtuna för att delta i det vetenskapliga mötet ”Human versus animal health – different aspects on three challenging pathogens” som arrangeras av One Health Sweden.

One Health Sweden är ett samarbete för forskare med intresse för zoonotiska infektioner. One Health Sweden är ett integrationsbegrepp som inkluderar flera universitet och statliga organisationer som vill bidra till en hållbar intellektuell plattform. Som en del i att sprida vetskap om vårt projekt men också lära av andra är vi på plats för att presentera preliminära resultat och delta i diskussioner.

av Nina Lind

FD Nina Lind (psykologi), som har erfarenhet av experimentella och enkätstudier i psykologi och särskilt hälsopsykologi, t.ex. studera effekterna av sjukdom på psykisk hälsa.