Hösten 2018 och ett nytt år!

Hej och god fortsättning på det nya året!

Det är nu länge sedan vi uppdaterade bloggen så här kommer information om vi arbetat med samt vad som är planerat.

Under hösten som gått och början på vintern har Suvi genomfört intervjuer med veterinärer, veterinärstudenter och mjölkföretagare – där vårt mål är att se vad det är som styr vilka åtgärder man skulle rekommendera eller välja för att försöka kontrollera celltalet på gården. Är du kanske en av de som deltagit? Tack för att du tagit dig tid att hjälpa oss i vår forskning.

För dig som inte varit med eller som undrar vad vi ska göra nu – så håller vi på med att sammanfatta alla svar för att se om vi kan se något mönster och skillnader mellan de som deltagit både med avseende på orsaker bakom varför ett val anses bättre än ett annat eller varför en viss åtgärd anses passande och på vilket sätt.

Vi planerar sedan att anordna tillfällen där vi kommer ut och träffar lantbrukare samt veterinärer i Sverige för att presentera resultaten från både intervjuerna samt projektet som helhet. Samma information kommer senare även att presenteras och delas mer er som läser här. Håll tillgodo – nu börjar vi ha spännande resultat att presentera för er.

av Nina Lind

FD Nina Lind (psykologi), som har erfarenhet av experimentella och enkätstudier i psykologi och särskilt hälsopsykologi, t.ex. studera effekterna av sjukdom på psykisk hälsa.