Miljöteknikgruppen är värd för professor Christine Moe

Miljöteknikgruppen var nöjd med att vara värd för Christine Moe, Gangarosaprofessor i säkert vatten och sanitet vid Rollins School of Public Health, Emory University, USA. Under sitt besök, 3-4 september 2018, träffade Christine forskarna och doktorander i gruppen och diskuterade potentialen för framtida samarbete inom forskning och utbildning med sanitetssektorn. Christine höll också ett lunchseminarium där hon presenterade sitt forskningsresultat angående ”Undersökning av exponering för avföringskontaminering i låginkomstmiljöer: Resultat från SaniPath Exposure Assessment in Seven Cities”. Christines besök kom inom ramen för projektet ”Mikrobiologiska och farmaceutiska risker vid återanvändning av avloppsvatten och produkter i jordbruket, MPR-WST-agri”. MPR-WST-agri finansierades 2017 av stiftelsen för internationalisering av högre utbildning och forskning (STINT). Projektet leds av Sahar Dalahmeh, en forskare i gruppen.

Kontakt Sahar Dalahmeh