Brown bag-seminarium om projektet

Igår höll Richard i ett lunchseminarie på SLU om projektet. Seminariet hade namnet ”Möjligheter i forskningsprojektet ’Nycklar till en levande landsbygd – olika former av entreprenörskap i samspel med omgivningen'” så seminariet handlade om att visa för studenterna vilka möjligheter det finns att involvera sig i vårt projekt. Som vi skrivit om tidigare så är en av huvuddelarna i vårt projekt att studenter ska initiera, stödja och provocera projekt på landsbygden så utveckling sker. På seminariet medverkade studenter och medarbetade från Institutionen för Ekonomi.

Richard berättade att projektet har börjat generera frågor, det är den fasen som vi är nu. Vi har hittat projekt och människor på alla våra tre orter och vi känner att det är dags att ta tag i frågorna och djupdyka lite mer i olika projekt. Vi vet ganska bra vad som hänt och vad som händer, det vi är sugna på nu är att få reda vad som skulle kunna hända. Det är här studenterna kommer in. Nästa steg i projektet är nämligen att initiera, bidra eller provocera projekt i våra tre orter.

Vi tackar studenter och medarbetare för visat intresse och ser fram mot att få följa de projekten som kommer att utvecklas inom ramen för forskningsprogrammet.

/Annie