Viktoria intervjuas av SLU Youth Institute

Fluglarvskompostering Àr ett verktyg för att sluta kretsloppet i dagens linjÀra livsmedelsproduktionssystem. Viktoria hjÀlper hÀr till att göra reklam för  denna teknologi till kommande generation sÄ att vÄrt arbete kan föras vidare och att arbetet med att sluta kretsloppet fortsÀtta.

MÄlet med SLU Youth Institute Àr att skapa intresse hos ungdomar för global livsmedelssÀkerhet, samt att finna uthÄlliga lösningar för FNs uthÄllighetsmÄl. Programmet initierades 2020 och Àr ett av mÄnga ungdomsinstitut som koordineras av World Food Prize Foundation. Gymnasieelever kopplas samman med lokala ledare och experter för en kritisk diskussion kring de globala utmaningarna, för att delta i praktiska aktiviteter och för att upptÀcka nya intressanta sÀtt att göra skillnad i Sverige, i Europa och i vÀrlden.

Även larverna visade sin bĂ€sta sida i strĂ„lkastarljuset, turligt nog sĂ„ kan inte kamerorna förmedla lukten (Ă€n).