Ny projektdrivning av urinsortering i Finland

Efter det framgĂ„ngsrika omarbetandet av MORTTI-projektet som ledde gruppens urinsorteringsteknik under fĂ€ltsituationer för första gĂ„ngen, sĂ„ Ă€r vi Ă„terigen i Finland igen i veckan. Den hĂ€r gĂ„ngen kommer vi att konstruera, installera och integrera en urindehydrator med – en torr urinal och en urinledande spoltoalett. Systemet Ă€r planerat att installeras pĂ„ Lielahtis herrgĂ„rd i HiedanrantaomrĂ„det i Tammerfors och Ă€r utformat för att behandla nĂ€stan 25 liter fĂ€rsk urin / dag under en period pĂ„ 3 mĂ„nader. Projektet genomförs av vĂ„r grupp och Sanitation360, gruppens högskolebaserade startföretag som arbetar med urinsortering. VĂ„ra partners i projektet omfattar Tammerfors stad, Tammerfors tekniska högskola och Finlands miljöinstitut. Fler uppdateringar kommer!

Kontakt: Prithvi Simha