Marknadsföring av trädgård och landskap

I fredags var det kursavslut för ”Marknadsföring av trädgård och landskap”.

Marknad och marknadsföring är begrepp som innefattar oändligt mycket. ALLT kan mer eller mindre marknadsföras och det finns massvis med strategier och teorier att följa för att nå önskat resultat.

Kursen har gett oss en inblick i hur marknadsföring kan tillämpas i trädgårdsbranschen och vi har fördjupat oss i massvis av begrepp som är helt avgörande för att nå ut till rätt marknadssegment.

Föreläsningar har blandats med företagsbesök och praktiska uppgifter under den fyra veckor långa kursen.

På måndag drar vi igång med kursen ”Designföretaget – företagande inom landskap och trädgård” som vi kommer läsa ihop med landskapsingenjörerna och tring-odling. Kursen syftar till att ge förståelse för företagande och företagsledning inom den gröna sektorn, med särskilt fokus på företag inom designområdet.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *