Sanitation360 AB och Science Park Gotland arbetar tillsammans för att utveckla urinsortering

Förra veckan var Björn, Jenna och Prithvi i Visby på Gotland för att träffa Daniel Freeman från Science Park Gotland (SPG), en organisation som stöder nya företag på Gotland för att ta nästa steg. Vi är glada att dela med oss av att vi kom till ett ömsesidigt tillfredsställande avtal och hittade en väg framåt att arbeta tillsammans så att vi kan utveckla, implementera och kommersialisera koncernens forskning om urintorkning genom sitt nystartade företag Sanitation360 AB.

SPG kommer att ge S360 tillgång till affärsrådgivning, ekonomiskt stöd, möjlighet att delta i gemensamma aktiviteter för inkubatorer, öppna samarbetsplatser och bidra till utvecklingen av vårt företag. Vi är glada över att ha sådant stöd och är angelägna om att få saker att rulla! Samtidigt är vi också tacksamma för det stöd vi tidigare fått från SLU Holding som har hjälpt oss att komma till det stadium vi befinner oss nu.

Utöver resans viktiga möten så var Björn ganska nostalgisk över att vara tillbaka på Gotland och att återigen få uppleva sina dagar med militärträning med horisontellt regn och stark vind 😉

Science Park Gotland är en ideell förening och vi arbetar nära med våra medlemmar Region Gotland, Uppsala universitet och Almi Business Partner Gotland.

Sanitation360 AB är ett SLU-universitetsstartföretag skapat av Björn Vinnerås, Jenna Senecal & Prithvi Simha som grundat på Gotland och syftar till kommersialiserad forskning om urinsortering.

Kontakt: Jenna Senecal