Kurs: Innovationssystem inom cirkulär bioekonomi, Helsingfors

Alice Isibika och Prithvi Simha, doktorander vid Kretsloppsteknik var i Helsingfors den 19-23 augusti 2019, för att delta i NOVA-kursen, Advanced Course of Innovation Systems in Circular Bioeconomy. Kursen organiserades av professor Anne Toppinen, Helsingfors universitet: Fakulteten för jordbruk och skogsbruk. Kursen, som till stor del lärs ut ur skogsbioekonomi, fokuserade på innovationssystem, hållbarhetsövergångar, service-dominerande logik, nytänkande, innovationskultur i affärsorganisationer, tvärsektoriellt samarbete, etc. Studenter hade också en workshop samordnad av Finland Futures Academy, där de utforskade potentiella bioekonomiscenarier och besökte Gold&Green Foods, en Helsingfors-baserad startup som producerar växtbaserade livsmedel från rena nordiska havre och bönor, Pulled Oats.