Julhälsning!

Vilket år vi haft och vilken intensiv avslutning det blev, inte minst nu i veckan med besök av SLU:s styrelse.

Jag är stolt över att få vara er platschef i Skara och jag är imponerad över det sätt som både våra duktiga studenter och som ni anställda hanterat vår svåra situation under året. Vi har tidvis pendlat mellan hopp och förtvivlan men aldrig har vi tvekat på att SLU i Skara är betydelsefullt för både samhället och för SLU och vi vet att det finns utvecklingsmöjligheter. Med det uppdrag som utlovats kommer jag göra allt för att hitta dessa möjliga utvecklingsvägar och behöver givetvis er hjälp. Vi startar direkt efter nyår med både detta och med att ta fram de underlag som kommer att efterfrågas inför styrelsemötet i februari.

Jag vill åter tacka för det stora engagemanget från Skara studentkår. Ni har varit helt suveränt duktiga att på ett humoristiskt och korrekt sätt visa ett tydligt budskap. Det gäller både fackeltåget och adventskalendern.

De signaler jag fått är att styrelsen var nöjd med besöket i Skara och att man fått en betydligt större kännedom om vår verksamhet vilket ju är helt avgörande inför framtida svåra avväganden och ställningsstaganden.

Nu är det snart Jul och jag hoppas ni alla får tid till reflektion, härliga stunder med släkt och vänner och tid till att hämta nya krafter!

En riktigt God Jul!

Margareta

av Margareta Stigson

Platschef vid SLU i Skara, ansvarar för SLU:s sekretariat för uppdragsutbildning samt livsmedelskonsortiet meNY. Med fötterna i myllan och stort djurintresse fylls även fritiden med lätthet.