Sommar och kosläpp

Med maj månad kom äntligen sommarvärmen och vi lämnade aprilvädret bakom oss. I helgen som var, anordnades kosläppet på Lövsta forskningscentrum utanför Uppsala, vilken folkfest!

Vi fortsätter att samla in svar från enkäten och väntar med spänning på att studera resultaten.

Summer time and the cows are out

May is here and so is finally the summer which means that the cows are sent out to graze on the open meadows. The picture above shows the cows from Lövsta, The Swedish Livestock Research Centre part of the Swedish University of Agricultural Science.

We continue to collect data from the questionnaire and can’t wait to analyze the results!

av Nina Lind

FD Nina Lind (psykologi), som har erfarenhet av experimentella och enkätstudier i psykologi och särskilt hälsopsykologi, t.ex. studera effekterna av sjukdom på psykisk hälsa.