PhD Defence Jenna Senecal

Vi gratulerar Jenna Senecal för hennes lyckade presentation av sin doktorsavhandling “Safe Nutrient Recovery from Human Urine – System and Hugiene Evaluation of Alkaline Urine Dehydration”. Det var en mycket intressant diskussion med opponenten Professor Chris Buckley frĂ„n University of KwaZulu Natal. Detta följdes av en lika intressant diskussion med betygsnĂ€mnden, Ana Soares Cranfield Water Sciences Institute, H.B. Wittgren VA-Syd & Sweden Water Research, Helvi Heinonen-Tanski University of Eastern Finland, Malgorzata Krzywonos WrocƂaw University of Economics and Business och Sofia Boqvist frĂ„n SLU. Om du missade disputationen men tycker att det vore intressant att höra finns den upplagd pĂ„ institutionen för Energi och tekniks Facebooksida. Evenemanget genomfördes bĂ„de online och inför publik i en stor sal pĂ„ SLU med vidhĂ„llande av social distans, totalt deltog 22 personer pĂ„ plats och upp till ytterligare 36 personer via zoom. Allting fungerade bra Ă€ven om vi saknade alla intressanta diskussioner pĂ„ postseminariet efter disputationen.